Faydalı Bilgiler Su İçmek Zayıflatır mı?

Su İçmek Zayıflatır mı?

Su İçmek Zayıflatır mı?

Su içmenin insan sağlığı açısından çok önemli olduğu biliniyor. Her bireyin günlük tüketmesi gereken su miktarının altında ya da üstünde su tüketmesinin sağlık açısından zararları olabiliyor. İdeal miktarda su tüketiminin ise sağlık üzerinde oldukça fazla olumlu etkisi var. Bunlardan birisi de, özellikle kilo sorunu yaşayan insanlar söz konusu olduğunda, zayıflamaya yardımcı olmak.

“Su içmek zayıflatır mı?” sorusu kapsamlı bir şekilde ele alınması gereken sorular arasında yer alıyor. Bol su içmek bir noktaya kadar faydalı ve sağlıklı olsa da sınırları bilmek, su içmenin faydaları hakkında bilgi sahibi olmak ve en önemlisi de bireysel günlük su tüketim miktarına sadık kalmak bu faydalardan yararlanmanın ön koşulu olarak ön plana çıkıyor.

Su İçmenin Faydaları

Su içmek insan vücudundaki fonksiyonların sorunsuz bir şekilde çalışmasını sağlamaktan insan vücudundaki yapıları korumaya dek oldukça geniş bir alanda fayda sunar. Bol su içmenin faydaları;

Hücrelere besin ve oksijen taşınmasına yardımcı olmak,
Organ ve dokuları korumak,
Mesanedeki bakterilerin vücut dışına atılmasını sağlamak,
Sindirimi desteklemek,
Kabızlığı önlemek,
Kan basıncını normalleştirmek,
Eklem yastıklarını korumak,
Vücut ısısını düzenlemek,
Elektrolit dengesini korumak ve
Kilo verme sürecinde etkili fonksiyonlara yardımcı olmak şeklinde ifade edebilir.

Su tüketimi sağlık için çok faydalı olsa da “su içmek zayıflatır mı?” sorusu su içmenin faydaları ile ilgili en çok sorulan sorular arasında yer alır. Zayıflama söz konusu olduğunda yemekten önce su içmek, sabah aç karnına su içmek gibi pek çok öneri sunulsa da aslında su içmenin zayıflamaya nasıl katkı sağladığını yapılan araştırmalarla öğrendikten sonra beslenme planında düzenlemeler yapmak daha doğru olur.

Su İçmek Zayıflatır mı?

Son kullanıcıların yani ev tipi su arıtma cihazı kullanıcılarının filtrelerin kullanım ve değişim süreleri ile ilgili hassas bilgilere sahip olması ve değişim zamanını takip etmesi konforlu bir deneyim sunmadığı için bu noktada Waternet üyelik sistemi devre giriyor. Waternet üyelik sisteminde kullanım yoğunluğu ne olursa olsun tüm su arıtma cihazları 6 aylık periyotlarda kontrol ediliyor ve ücretsiz olarak değiştiriliyor.

Waternet su arıtma cihazlarında kullanılan 6 filtre seçeneği var.

Yapılan pek çok çalışma su içmenin kilo verme sürecinde katkısı olduğunu destekleyen sonuçlar sunmaktadır. Ancak “su içmek zayıflatır mı?” sorusunun kesin bir cevabı ne yazık ki yok. Bol su içmenin insan vücudunda yukarıda bahsettiğimiz gibi pek çok farklı faydası var. Ayrıca su içmek kilo verme sürecinde rol oynayan sindirim ve kas fonksiyonları üzerinde de etkili. Bol su içmenin faydaları arasında “su içmek zayıflatır mı?” sorusu için tatmin edici bir evet cevabı yer almasa da bol su içmek farklı açılardan kilo vermeyi destekler. Çok su içmek ile kilo verme süreci hakkında nasıl bir bağlantı olduğuna dair net sonuçlar elde edilmese de artan su tüketimi ile kilo kaybı arasında bir ilişki olduğunu gösteriyor.

Doğal İştah Kapatıcı

Midede tokluk hissi midenin doluluğu ilgilidir. Doluluk hissi ile birlikte mide beyne yemeyi bırakmasını söyleyen sinyaller gönderir. Bu noktada aç karnına su içmek tokluk hissine yol açarak açlığın azalmasına yardımcı olabilir. Yemek yeme kararı öncesinde bir bardak su içmek gereksiz yemek yemenin önüne geçmeye yardımcı olur. Yemekten önce su içmek ile ilgili bir çalışmada her öğünden 30 dakika önce 500 ml su içmenin iştah azaltmaya ve kilo vermeye yardımcı olduğu görülmüştür. Bu nedenle mutfağa atıştırmak için her uğranıldığında su içmek kilo vermeye önemli bir katkı sağlar. Mutfakta istenilen sıcaklıktaki sağlıklı ve temiz suya kolay erişimi mümkün kılan Waternet Su Sebili olması, su tüketimini olumlu yönde desteklemenize yardımcı olur.

Düşük Kalori Alımını Destekler

Su doğal olarak kalorisiz bir içerek olduğu için gazlı ve şekerli içecekler yerine su içmek düşük kalorili bir diyeti desteklemenin en iyi yöntemlerinden birisidir. Diğer içeceklerin yerine su tercih eden kişilerin günlük kalori alımının 200 kalori civarında azaldığı görülmüştür. Uzun süreli kilo alımını önlemek için de su tüketimi oldukça faydalıdır.

Kalori Yakımını Artırır

Soğuk su içmenin faydaları arasında kalori yakımını artırmak vardır. Yapılan bir araştırmada 500 ml soğuk su içen 12 kişinin, su içtikten sonraki 90 dakika içerisinde normalden %2 ila %3 daha fazla kalori yaktığı tespit edilmiştir. Başka bir araştırma ise soğuk su içmenin bazal metabolizmanın harcadığı enerjiyi artırdığını göstermektedir. Fazla kilolu kadınların katıldığı bir araştırmada günde su tüketimini 1 litre artırmanın, 12 aylık dönemde su tüketimini sabit tutan kadınlardan 2 kilo daha fazla vermeye katkısı olduğu görülmüştür. Soğuk su içmenin faydaları arasında vücudun sindirim için suyu ısıtırken yaşayacağı enerji ve kalori kaybı sayesinde kilo vermeye katkısı olması yer alabilir. Soğuk, sıcak ve oda sıcaklığında içme suyunun sürekli el altında olmasını sağlayan Waternet Sebil ile günlük su tüketimini ideal seviyede gerçekleştirmek kolaylaşır.

Bağırsak Hareketliliğini Artırır

Sıcak ya da ılık su içmenin faydaları içerisinde burun tıkanıklığını gidermek, sinir sistemini rahatlatmak gibi faydalar ön plana çıksa da yapılan araştırmalara göre kilo verme süreci ile ilgili faydaları olduğu da düşünülmektedir. Ilık ya da sıcak su içmenin faydaları temel olarak bağırsak hareketliliğini artırma ile ilgilidir. Yapılan araştırmalar sıcak suyun bağırsak hareketliliğinin artmasında ve gaz atımında etkisi olduğunu göstermiştir.

Yağ Yakmak İçin Gereklidir

Vücutta yeterli miktarda su yoksa depolanmış yağlar ve karbonhidratlar metabolize edilemez. Yağı metabolizma etme işlemi lipoliz olarak adlandırılır. Lipolizin ilk adımında su moleküllerinin gliserol ve yağ asitleri oluşturmak için trigliseritler ile etkileşime girmesidir, bu adım hidroliz olarak da adlandırılır. Depolanmış yağların yakılması için su gerekliliktir.

Egzersizi Destekler

Yeteri miktarda su tüketimi kasların, eklemlerin ve bağ dokuların doğru şekilde hareket etmesine katkı sağlar. Egzersiz sırasında artan aktivite esnasında kalp ve akciğer başta olmak üzere diğer organların etkili bir şekilde çalışmasını da destekler. Su tüketimini antrenman sonrası oluşabilecek kas kramplarının ve yorgunluğun azalmasını sağlamak için de ihmal etmemek gerekir.

İdeal Su Tüketimi Ne Kadar Olmalı?

Terleme, idrar ve bağırsak hareketleri sebebiyle belirli bir miktar su kaybı meydana gelir. Vücut ağırlığının yaklaşık %50 ila %70’ini su oluştur. Vücudun düzgün bir şekilde çalışması için su içeren içeceklerin ve yiyeceklerin tüketilmesi ile vücuttaki su kaynağının tazelenmesi gerekir. Aksi durumda vücut susuz kalır.

Günlük su tüketim miktarının altında kalmak dehidrasyon riskinin gündeme gelmesine neden olur. Dehidrasyon belirtileri düşük tansiyon, baş dönmesi, koyu renkli idrar, kafa karışıklığı olarak bilinmektedir. Dehidrasyon riskini ortadan kaldırmak için kişinin günlük su tüketim miktarını bilmesi gerekir. Dehidrasyonun önüne geçmek ve ideal su tüketimini sağlamak için sağlıklı, lezzetli ve güvenilir içme suyuna kolay erişim oldukça önemlidir. Waternet Sensörlü Su Sebili içerisinde bulunan 6 farklı filtre ters osmoz teknolojisi ile içme suyunu optimum içerikte elde etmeye yardımcı olurken aynı zamanda içme suyunun istenilen sıcaklıkta hızlı bir şekilde temin edilmesini de sağlar.

İdeal su tüketimi herhangi bir sağlık sorunu olmayan insanlar için ortalama olarak günlük 2 litre olarak belirlenmiştir. Ancak her insana uyan tek bir cevap olmadığının unutulmaması gerekir. Su tüketiminin belirlenmesinde terleme, böbrek, karaciğer ya da tiroid hastalıkları, ilaç kullanımı, hamilelik, emzirme, cinsiyet, beslenme şekli, iklim gibi çeşitli unsurların göz önünde bulundurulması çok önemlidir. Genel sağlık durumuna göre soğuk ya da oda sıcaklığında su içme tercihinin yapılması da kişiye göre değişiklik gösterir. Bu noktada temel olan her insanın sağlığı için belirli bir miktarda su içmesi gerektiğini unutmamasıdır.

ÜCRETSİZ TEKLİF AL

Talebiniz Alındı

Sağlıklı Suya Ulaşmanıza Az Kaldı, En Kısa Sürede Sizinle İletişime Geçeceğiz.