Ne Kadar Su İçmeliyiz, Günlük Su İhtiyacı Kaç LT?



Herkesin farklı verilerle yaklaştığı ve doğru sonuca ulaşmanın zor olduğu bir konu var ki o da bir insanın sağlığı için günde kaç litre su içmesi gerektiği konusu. Burada bilinmesi gereken en temel nokta, günlük su ihtiyacını etkileyen birden çok faktörün olduğu. Eğer yaşınıza, bulunduğunuz iklime ve yaşam stilinize uygun bir su tüketimi sağlarsanız, suyun insan vücuduna yararından üst düzeyde faydalanabilirsiniz.

Bebek ve çocuklar

Bir insan dünyaya geldiği zaman vücudundaki su oranı %90 civarındadır. Bu oran her gün biraz daha azalır. Çocukluğa doğru yaklaştıkça vücuttaki su oranı da %70’e iner ve tahmin ettiğiniz gibi bu oran yaş ilerledikçe düşer. Yani bir insan büyüdükçe veya yaşlandıkça daha çok su tüketmelidir.

İklime ve sağlık durumuna göre farklılıklar

Her insanın su içme ihtiyacı, yaşadığı iklim koşullarına göre farklılık gösterebilir. Uzmanlar ortalama olarak günde 8-9 bardak su içilmesi gerektiğini söylüyor. Ama iklim koşulları daha fazla su tüketmenizi gerektirebilir.  Genel olarak doktorlar, ılıman iklimde yaşayan bir insanın günde mutlaka 8-9 bardak su içmesi gerektiğini düşünüyor. Fazlasının da zarar olmadığını fakat dengeyi iyi kurmanız gerektiğini unutmamalısınız.

Ne kadar su kaybediyorsunuz

Bir insan bir gün boyunca temel ihtiyaçlarını giderecek kadar hareket ettiğinde yaklaşık 1 lt kadar su kaybeder. Günü sağlıklı bir şekilde bitirebilmek için de bu kaybedilen suyun vücuda geri kazandırılması gerekir. Solunum, terleme ve bağırsak hareketleriyle birlikte vücudun kaybettiği suyu yerine koymadığınız zaman vücutta dehidrasyon başlar ve beraberinde etkisi uzun vadede görülen çeşitli sağlık sorunlarının oluşmasına kapı açılmış olunur.

Su ihtiyacını etkileyen faktörler

Su ihtiyacı günden güne farklılık gösterebilir. Bunun nedeni gün içinde yaptığınız faaliyetlerle, hava durumuyla ve sağlık durumunuzla ilgili yaşadığınız farklılıklardır. Gün içinde yaptığınız egzersiz miktarı, su ihtiyacınızda belirleyici bir rol oynuyor. Günlük su ihtiyacınızı belirlerken, çevresel faktörlere de dikkat etmeniz gerekiyor. Sıcak ve nemli havalar fazladan su ihtiyacını ortaya çıkaracaktır. Yüksek bir yerde yaşamak da aynı şekilde su ihtiyacını çoğaltıyor. Günlük su ihtiyacı 8-9 bardak olarak kabul edilir ama özellikle yaz aylarında, içebildiğiniz kadar su içmeniz her açıdan sağlıklı ve doğru bir karar olacaktır.