Ara Öğün Seçenekleri, Ara Öğün Saatleri ve Önemi



Yemek yemek hakkında ne düşünürsünüz bilmeyiz ama ara öğünlerin sağlıklı yaşamla bir ilgisi olmalı! Hem de tüm yaşam kalitenizi etkileyecek kadar yüksek bir önem derecesiyle… Ne kadar da tanıdık ama bir o kadar yabancı bir kavram öyle değil mi? Peki uygulamak neden bu kadar zor? Ufak bir düzenleme ve kararlılıkla kendinizde ne gibi değişikler yapabileceğinizi tahmin bile edemeyeceksiniz.
 
Mutluluk iyi hissedilen tüm anların toplamı demekse, neden kendimizi iyi hissetmeye yeme düzenimizi değiştirerek başlamıyoruz? En iyi form koruma yöntemi düzen sağlamaktır.
 
1. Kahvaltıları atlamayın
Erken başlayan mesai saatleri çoğu zaman kahvaltıyı atlamanıza neden oluyor. Bu da gün boyunca kan şekerinizi kötü etkiliyor. Yalnızca kan şekeri değil vücudunuz her açıdan zarar görebiliyor ve sağlık problemleri ortaya çıkıyor. Ofise gittiğiniz zaman kahvaltı etmeyi planlayabilirsiniz. Fakat uzmanlar, uyandıktan sonra ilk besini yarım saat içinde almanızı öneriyor. Süt, kuru meyve, prebiyotik yoğurtlar gibi besinleri evden çıkmadan tüketebilirsiniz. Aradan 1 veya 2 saat geçtikten sonra da normal bir kahvaltı edebilirsiniz.

2. Ara öğünü diyet programı olarak görmeyin
Ara öğün düzenlemeleri, yapmak zorunda olduğunuz bir diyet değil, sağlıklı bir hayat yaşamanızı sağlayacak doğru beslenmedir. Bu düzenlemeleri bir diyet olarak görmek yerine, yeni bir yaşam tarzı ve doğru beslenme olarak görürseniz, kurallara uymak da daha kolay bir hal alacaktır. Bunu bir düzene oturtursanız bir zaman sonra her şeyin kalorisini hesaplamaktan kurtulacaksınız.

3. Ara öğünleriniz besleyici olmalı
Ara öğünlerin amacı yalnızca açlığınızı bastırmak değildir. Bu amaçla tüketeceğiniz işlenmiş veya karbonhidrat zengini yiyeceklerin ara öğün olmaktan çıkıp, size kilo aldıracağını bilmeniz gerekiyor. Ara öğünlerde yiyecek olarak protein açısından zengin, ceviz, badem ve işlenmemiş yer fıstığına yer verebilirsiniz.

4. Zamanı iyi ayarlayın
Doğru zamanlama en az ara öğün olarak hangi besini tükettiğiniz kadar önem taşıyor. Eğer hatalı bir zamanlama yapar ve çok az ya da çok sık ara öğün tüketirseniz, vücudunuza zarar verir, beslenme düzeninizi de bozarsınız.

5.Dişlerinize dikkat edin
Sık sık bir şeyler yemenizi gerektiren, düzenli bir ara öğün programına sahipseniz, yedikleriniz dişlerinizde daha çok bakteri oluşmasına neden olacaktır. Dişlerinizi günde yeterli sayıda ve sürede fırçaladığınız sürece, ara öğün düzenlemeniz sırasında dişleriniz olumsuz etkilenmeyecektir.